Rybárske udice, Kaprárske udice, Zákazková výroba udíc

Reklamační řád

I. Obecná ustanovení a definice

1. Tento reklamační řád byl vypracován v souladu s občanským zákoníkem v platném znění (dále jen „zákon“) a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen „zboží“), u kterého jsou v záruční době uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „reklamace“).

2. „Prodávající“ je společnost Leseta s.r.o., Kukučínová 98/14 040 01 Košice – městská část Juh, Slovenská republika, IČO: 52764524, DIČ: 2121132068, IČ DPH: SK2121132068.

3. „Kupujícím“ se rozumí:

-Spotřebitel (osoba, která nakupuje zboží pro osobní potřebu nebo pro potřebu členů své domácnosti).

-fyzická a/nebo právnická osoba – podnikatel, která uzavřela s prodávajícím smlouvu o koupi zboží..

4. Fyzické a právnické osoby – podnikatelé berou na vědomí, že záruční podmínky (zejména záruční doba) se mohou lišit od záručních podmínek pro spotřebitele a vztahy mezi prodávajícím a kupujícím – podnikatelem se řídí obchodním zákoníkem.

II. Záruční podmínky a možnosti odstoupení od smlouvy (vrácení zboží)

1. Vykazuje-li zboží zjevné vady, tj. zejména je-li zboží prodáno kupujícímu v poškozeném přepravním obalu, je kupující oprávněn zboží nepřevzít. V takovém případě zůstává zachováno právo kupujícího na řádné plnění ze strany prodávajícího nebo na vrácení kupní ceny dle volby kupujícího.

2. V případě, že se vady zboží vyskytnou po převzetí zboží kupujícím v záruční době, může kupující uplatnit oprávněnou reklamaci.

3. Délka záruční doby se řídí příslušnými ustanoveními zákona, tj. trvá 24 měsíců, s výjimkami stanovenými zákonem. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží Kupujícím.

4. Pokud je reklamované zboží doručováno poštou nebo kurýrem, odpovědná osoba zboží převezme, zkontroluje zásilku, dokumentaci (fakturu, paragon, obal), rozhodující pro běh reklamační lhůty je datum převzetí od kurýra. Zboží zaslané na dobírku prodávající nepřebírá, doporučujeme zboží pojistit.

5. Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech zákonem stanovených případech pouze u druhu objednaného zboží, který to svou povahou a hygienickými možnostmi umožňuje. Odstoupení je vůči prodávajícímu účinné okamžikem, kdy je písemné prohlášení kupujícího o odstoupení od smlouvy doručeno prodávajícímu. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou povinny si vrátit vše, co si na základě smlouvy vzájemně poskytly. U výrobků, které svou povahou neumožňují odstoupení od smlouvy, je tato skutečnost uvedena v katalozích na internetových stránkách prodávajícího a při zadávání objednávky.

III. Vyřizováni reklamací

1. Reklamace se podávají poštou na adresu prodávajícího.

2. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, v odůvodněných případech nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy nebo má právo na výměnu výrobku za nový výrobek.

3. V situaci, kdy je třeba Zboží zaslat Prodávajícímu, je Kupující povinen postupovat tak, aby Zboží bylo zabaleno do vhodného obalu, který Zboží dostatečně chrání a splňuje požadavky na přepravu křehkého Zboží, a zásilku označit příslušnými symboly.

4. V případě, že je reklamované Zboží doručováno poštou nebo kurýrní službou, odpovědná osoba převezme Zboží, zkontroluje zásilku, dokumentaci (fakturu, stvrzenku, obal), přičemž pro běh reklamační lhůty je rozhodující datum převzetí od kurýra nebo poštovního doručovatele.

5. Odpovědná osoba je plně odpovědná za sledování uplynutí reklamační lhůty v souladu s příslušnými ustanoveními zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku a neprodlené kontaktování zákazníka o vyřízení reklamace v zákonné lhůtě e-mailem, SMS zprávou nebo doporučeným dopisem.

6. Prodávající po řádném vyřízení reklamace vyzve kupujícího telefonicky, e-mailem nebo jiným s kupujícím dohodnutým způsobem k převzetí opraveného zboží a reklamačního protokolu, případně zboží spolu s reklamačním protokolem doručí kupujícímu po vzájemné dohodě doporučenou poštou.

7. Právo na uplatnění záruky a odstoupení od smlouvy zaniká v případě neodborného zacházení se zbožím, tj. zejména v případě, že

-porušení ochranných plomb a nálepek, pokud jsou na zboží umístěny.

– Nepředání zboží v původním obalu a s kompletním, neporušeným příslušenstvím.

-používání zboží v podmínkách, které neodpovídají parametrům uvedeným v dokumentaci ke zboží.

-Reklamace za nedodání zboží z viny kurýra nebo poškození zboží způsobené kurýrní službou musí být v těchto případech uplatněny přímo u pracovníka kurýrní služby. Poškozené zboží kupující od kurýra nepřevezme a poškození zboží vyznačí v potvrzení o převzetí zboží.

-Kupující je odpovědný za zpětnou přepravu zboží.

-Jestliže vada nebude v reklamačním řízení uznána jako vada záruční, hradí kupující veškeré náklady spojené s přepravou.

IV. Závěrečná ustanovení

1. V případě reklamace je kupující povinen informovat prodávajícího o reklamaci a dohodnout se s ním na nejvhodnější formě reklamačního řízení.

Tento reklamační řád vstupuje v platnost dnem XXX. Může být změněn.